2020. április 27., hétfő

Szalagos kovászos fánk




Igaz a farsang már rég elmúlt, de egy hirtelen jött ötlettől vezérelve maradék kovászból fánkot sütöttem. A karantén konyha receptjei mellett, mostantól a kovászos kísérleteim kapcsán is meg fogom veletek osztani a tapasztalataimat. Jó sütögetést mindenkinek!


Eredeti recept ITT érhető el.

Cukormentes, átalakított recept:

  • 220 g maradék kovász (anya tk+BL55, este tk tönkölyt adtam hozzá és vizet érzésre. Eredetileg palacsinta akart lenni…Erről a tanulságoknál még írok.)
  •  520 g liszt BL55
  • 360 ml tej (kézmeleg)
  •  4 db tojássárgája
  •  13 g DiaWellness 1:4-hez édesítőszer
  •    100g olvasztott vaj

Elkészítés:
1. nap:
1) Kidagasztjuk a tésztát. A kovászt, a tejet és a tojássárgáját összekeverjük, majd hozzáadjuk az édesítőt és összegyúrjuk. A végén az olvasztott vajat folyamatosan keverjük, dagasztjuk bele. A recept szerint ezután került bele a szitált liszt. (Megjegyzés: legközelebb a vaj hozzáadása előtt teszem hozzá a lisztet, összedagasztom, pihentetem 30 percet és utána adom csak hozzá a vajat, ami után ismét várok majd 30 percet. Szerintem jobb eredményt lehet majd elérni.)
A dagasztás után kiolajozott tálba tettem, - ahogy a recept írta - és 45 percet pihentettem.
(Szabi a vajas tésztákat nem teszi olajos tálba. Van elég zsiradék bennük, szerintem legközelebb én sem fogom olajozni.)
2) 45 percenként sziromhajtás, ezt 3x ismételjük és az utolsó után is 45 percet vártam mielőtt hűtőszekrénybe tettem.
3) A recept 14 óra hűtőzést írt 5°-os hűtőben. Nálam most ez igen megszaladt, mert 22 órát töltött a hűtőben a tésztám. Kivettem és 1 órát temperáltam.
4) 2 cm vastagságúra nyújtjuk a tésztát és kiszaggatjuk, majd 1.5 órát pihentetjük (Megjegyzés: figyeljünk rá, hogy ne legyen vékonyabb, mert akkor nem lesz szép szalagos a fánk!)
5) Forró olajban kisütjük 2-2 percig sütöttem mind a két oldalát. Az első 2 percet fedő alatt, majd anélkül. Sajnos a fedőmön nagyon meggyűlt a pára és ettől fröcsögött az olaj, így én a végét fedő nélkül sütöttem ki. Nem ezen múlt a szépsége, szóval nem tudom tényleg kell-e a fedős sütés vagy elhagyható.

Tanulság, megjegyzések:
Legközelebb nem maradékkovásszal dolgozom, aminek nem tudom az arányait. Nagyon ragadt végig a tésztám ebből adódóan. Hiába volt hideg a hűtő, a 22 óra egy ilyen tésztának rengeteg, de az élet most úgy hozta, nem tudtam előbb sütni. :( 2 cm-nél vékonyabbra sikerült kinyújtanom az első kört, nem lett szép szalagos. Szerintem túlkelt a tésztám, de ettől függetlenül finom lett. Legalább nem volt alulkelt :D 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése