2020. április 9., csütörtök

Karantén konyha 3. rész - Egy tepsi, két étel


Kicsit lemaradásban vagyok a karantén konyha bejegyzéseivel a sok kenyérsütés mellett. Ígértem, hogy hozok nektek egy olyan receptet, amivel egy tepsiben két ételt tudtok elkészíteni. Hirtelen jött ötlettől vezérelve - és hogy ne legyen annyira unalmas három napig ugyanazt enni - kettéosztottam a tepsit. Hogyan is kell ezt elképzelni?

Hozzávalók:
  • 800 g csirkecomb
  • tejszín
  • petrezselyem
  • csirkefűszer
Vettem 800 g csirkecombot, aminek egy részét gondoltam tepsiben megfűszerezve sütöm. A tepsibe kialakítottam egy kis "kosárkát", vagy leválasztottam a felét alufóliával és beletettem a maradék csirkecombot. Azt is megfűszereztem, majd ráöntöttem egy deci tejszínt (maradék volt) és tettem rá petrezselyemzöldet. Az eredmény meglepően finom lett. Pofon egyszerű és mégis hiperszuper gyors étel. Úgy is mondhatnám, lusta szakácsnők kreatív megoldása.


A főfogás mellé leves is készült. Most a zöldséglevest berántottam.
Hozzávalók:
  • 2 db sárgarépa
  • 1 db fehérrépa
  • valamilyen zöldség: 1db karalábé, 1 db krumpli, vagy vegyesen ezek
  • paradicsom, fél tv paprika
  • petrezselyemzöld
  • 1 db hagyma
  • őrölt pirospaprika
  • liszt
  • olaj
  • bors
  • vegeta (ízlésednek megfelelő fűszer)
 A zöldségeket előkészítjük. A répát felkarikázzuk, a karalábét, krumplit felkockázzuk. A petrezselyemzöldet felaprítjuk. A zöldségeket egy fazékba tesszük majd felöntjük kb. 2 L vízzel. Amíg a leveszöldségek meg nem puhulnak főzzük. Utána rántást készítünk. Kevés olajat felhevítünk, beleszórunk egy púpozott evőkanál lisztet, picit barnítjuk és hozzáteszünk egy fél evőkanálnyi pirospaprikát. Gyorsan elkeverjük és vizet öntünk hozzá (vagy a leves levét). Úgy hígítjuk, hogy csomómentes legyen. Folyamatos kevergetés közben beleöntjük a levesbe. Ekkor sózzuk, borsozzuk, szerecsendiót adunk hozzá, vagy ízlésünknek megfelelő fűszereket. Még egyszer hagyjuk, hogy felforrjon és utána tálalhatjuk.

Következő alkalommal cukorborsó krémlevest fogunk készíteni kovászos fánkkal. Addig is, aki még nem kezdett el kovászolni, Szabi a Pék videói alapján megteheti ;)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése