2016. február 6., szombat

Édes élet

Picit csúszva írom ezt a receptet nektek, de szerintem egy kis édességgel és finomsággal soha nem lehet túl későn előrukkolni. Még múlt hétvégén volt egy kis maradék sárgabarack lekvárom, amit mihamarabb el kellett fogyasztani a Polcz Speciál (http://adalekmentesen.hu/) első kipróbálásából. A sok diplomamunka írás és a munka dandárja a héten annyi energiát elfogyasztott belőlem, hogy mindenképpen valami édességgel szerettem volna kényeztetni magam (és családtagjaimat). Úgy döntöttem mi sem egyszerűbb, mint egy piskóta elkészítése és a házi ízeket idéző lekvárral történő elfogyasztása. Igen ám, de nem találtam egy a hagyományos piskóta receptre hajazó IR-es változatot sem. Persze nem adom fel ilyen könnyen, osztottam szoroztam, emlékfoszlányokban kotorásztam, nagymamám telefonos segítségét kértem és megalkottam a saját IR barát piskótámat.

Piskóta recept IR barát módra:

  • 5 dkg DiaWellness 1:4-hez
  • 6 db tojás
  • 3 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
  • 1,5 dkg búza finom liszt
  • 1,5 dkg rétes liszt*
  • 1 csapott teáskanál sütőpor.

*Ha a diétádba nem fér bele, hogy feles arányokat használj, akkor 4,5 dkg tk liszt, és 1,5 dkg fehér liszt.

Gyors és finom volt. Nem kell megijedni, mennyiségre ugyanolyan lesz, mint a sima fehér lisztes cukros változat.

Elkészítés:
A tojássárgáját a DiaWellnessel elkevertem, míg a fehérjéből habot vertem, de nem kell kőkeményre. A liszteket kimértem, összekevertem a sütőporral. A sárgáját egyesével a fehérje habhoz adagoltam és szépen lassan belekevertem, ugyanígy a lisztet is kanalanként hozzá adtam és elkevertem. A masszát egy sütőpapírral kibélelt tepsibe tettem, majd 160°-on 20-30 perc alatt készre sütöttem. Érdemes tűpróbával ellenőrizni.

Az édesség mellé persze sósat is sütöttem, most a vajaskifli helyett teljes kiőrlésű tönkölybúzából zsemléket formáltam.
A diploma írás mellett azért nekem is jár egy kis kényeztetés... :)

Most folytatom a munkát, nektek pedig helyettem is jó sütögetést kívánok!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése